Inhoudsopgave

Keurmerk Kwaliteit@

De coöperatie Kwaliteit in Huis is het traject opgestart om te komen tot een erkend en gecertificeerd keurmerkregistratie van Kwaliteit@ als kwaliteitsconcept en -methodiek.

Een keurmerk gestoeld op beloften, met minimale (functionele) bureaucratie en met de bewoner/client en naastbetrokkenen in alles voorop. Een keurmerk dat:

Vertrouwen uitstraalt

Het keurmerk toont aan dat de organisatie werkt volgens heldere, getoetste kwaliteitscriteria. Dat versterkt het vertrouwen van cliënten, verwanten, medewerkers en externe partijen.

Kwaliteit zichtbaar maakt

Het keurmerk maakt de kwaliteit van zorg en ondersteuning concreet en toetsbaar. Dit sluit aan bij de visie van Kwaliteit@: kwaliteit van bestaan centraal stellen én zichtbaar maken.

Professionalisering ondersteunt

Het stimuleert organisaties om te blijven leren, verbeteren en borgen – precies wat Kwaliteit@ met haar methodiek, leerstructuur en praktijkleiderschap beoogt.

Erkenning biedt

Een keurmerk is een onafhankelijke erkenning van kwaliteit. Het onderstreept dat werken met Kwaliteit@ niet alleen waardevol is, maar ook voldoet aan externe kwaliteitsnormen.

Kort samengevat:

– Zichtbare kwaliteitsborging: ISO 9001 biedt externe erkenning dat er systematisch aan kwaliteit wordt gewerkt.

– Aansluiting op wet- en regelgeving: de norm helpt om aan eisen van toezichthouders te voldoen.

– Ondersteunt het Kwaliteit@-concept: versterkt structuur en samenhang in werken met klantbeloften, audits en verbetercycli.

– Stimuleert reflectie en leren: past bij de lerende houding die Kwaliteit@ stimuleert binnen teams en organisaties.

 

Het versterkt daarmee de geloofwaardigheid én praktische toepassing van het Kwaliteit@concept

Wordt vervolgd, wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen in deze.

Meer informatie